torsdag 23 februari 2012

I år senare


Nu är det ett år sen Gina och jag gjorde freestylepremiär på Matfors brukshundklubbs freestyletävling strax utanför Sundsvall. I år gör jag om äventyret att dra norrut och är galen nog att ha anmält båda hundarna till sammanlagt 3 klasser.
Luna har ju av olika anledningar inte startat sitt tävlande ännu. Jag skulle ha startat med henne i heelwork i somras, men då gick bilen sönder när vi nästan var framme och det skulle ha blivit premiär i freestyle i janauari, men då blev vi bortlottade. Det ska bli spännade att se om det kommer att hända något den här gången också eller om vi når fram till tävlingen denna gång.
Gina och jag kör Baloo programmet, henne har jag inte gjort något heelwork program för eftersom positionsarbetet och exakthet inte är hennes favorit. ;D

Den här gången har jag fått med mig en kompis också. Linda och Julia ska också göra premiär och vi får sällskap i bilen upp och ned. Så skönt att ha någon att bolla med! Hur det nu än går så ska det bli roligt och att inte glömma - tävlingsituationen är alltid en test på hur bra träningen varit och vad vi ska träna vidare på!

Återkommer med rapport från tävlingen.
En liten film med vad Luna och jag åstadkommer i träning nu finns här: http://youtu.be/4W3iWlEyrIY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar