tisdag 14 december 2010

Snart jul!


Nu är det bara en dryg vecka kvar till jul och jag jobbar bara 2 dagar och 2 nätter till innan julledigheterna. Jag uppskattar mitt jobb och med möjligheten jag har att jobba lite udda tider, men det ska bli skönt med lite ledigt! Vi har en väldigt social tid hemma nu med många, släkt, vänner och valpköpare som kommer förbi på fika, middag eller bara för en titt på underverken. De växer och växer - den största är snart uppe i 2 kg! Det är ungefär 10 ggr födslovikten. Nu börjar det verkligen vara små hundar som springer omkring och det är så kul!

Jag har lite smått börjat ge Gina mer stimulans utanför valphemmet också och det gillar hon. Luna har visat sig vara en superbra storasyrra och våra farhågor från innan om att hon skulle vara lite skarp mot dem har varit helt ogrundade vilket var skönt! Istället har David och hag tagit itu lite med vissa ovanor som vi inte gillar i vardagen och förhoppningsvis ger det resultat framöver!

Till helgen är det hundmässa i Älvsjö och Luna är anmäld denna gång. Det ska bli spännande eftersom det är ovanligt många bostons anmälda den här gången - 48 st! Domaren är italiensk och jag vet inte om det är bra eller inte, men det visar sig på söndag. Ann och jag kommer att åka dit tidigt och kolla på lydnaden och så ser jag fram emot att se på freestylen - speciellt Frida Binette som vann NM i Helsingfors förra helgen!

1 kommentar:

  1. En "hög" med Bostons :)

    Superfina, hoppas alla kommer blogga vidare om sina nya stjänor så vi får följa dem!

    Kram Lisa

    SvaraRadera