onsdag 25 februari 2015

Att bli ditt bästa jag del 3 - attityder!


Älskar MIN kurs i tävlingspsykologi. 
Det här tredje avsnittet i min kurs handlar om attityder. Uppgiften om att komma ut ur sin comfort zone. Göra det jag är rädd för eller känner ett motstånd inför. 

Det absolut första jag kom att tänka på var mina tankar på att springa som ligger och pockar på. Jag vill röra mig och mår ju så bra av det och ändå. Varför gör jag det inte?

Min första utmaning till mig själv blir att ta tag i detta! Jag har jobbat mycket den här veckan och som vanligt när det är "min fredag" så är det lätt att falla in i att tänka - jamen jag är ju trött nu, behöver slappna av.... Kände motståndet..., men imorse tänkte jag på den här veckans lektion och filmen om comfort zones. Så idag efter jobbet stack jag och Tarzan ut! 



Min andra utmaning till mig själv blev att utmana JANTE i mig! Har alltid haft en hyfsat bra självkänsla. MEN är USEL på att stå för det...... Får alltid en tupp i halsen när jag ska säga att jag kan någonting... Det kan ju så många andra, inte ska väl jag komma och komma.... 

Men efter mitt springande hoppade plötsligt utmaning nr 2 över mig. Jag lägger aldrig ut några uppdateringar av min blogg på Facebook, är inte någon direkt någon marknadsförare av mig själv. 
Men så tänkte jag ... Nu jä...r varför inte lägga ut min film om min utmaning och en status som talar klarspråk! 
F...K JANTE!!!!! :-D






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar