fredag 27 februari 2015

Träning, träning

Nästa helg är det dags för lydnadsprov i Fagersta med Luna. Vet inte varför jag har en sån lite läskig känsla inför det här med klass 3. Inser att det är så sant som min kompis Anne alltid sagt: - äh inte är det så farligt eller svårt, man bygger ju bara på sina och hundens kunskaper högre upp i klasserna! Klart det är så! 
Inte är det så svååårt. Men man behöver träna på. 
Var i Arninge och körde 2 timmar i torsdags. Luna är rätt säker på allt utom rutan och fjärren. Det år avståndsmoment och precis där hon känner sig som mest osäker.


Nu övar vi på nu i veckan och idag gick vi ner i källaren för att köra de sista tre momenten- metall, vittring, fjärr. 


Jag är faktiskt mörkrädd, har alltid varit det även om set blivit bättre med åren, så jag har verkligen dragit mig för denna fantastiska möjlighet att träna inne nära. 


Men ska ta tag i mig själv nu! 


1 kommentar:

  1. Jättebra karin! Superbra comfortzone challange! :)

    SvaraRadera