måndag 1 mars 2010

Grå, grå, grå.....


Ännu en grå dag i våra liv..... Idag var det bara jag som var frisk i mitt arbetslag, men nästan alla barnen var på plats så det har varit lite tyngre än vanligt, men, men..... imorgon är jag ledig.

Har bytt dag med min kollega för att kunna gå Emma och Fridas freestylekurs bakåtgående och distans. Har sen arbetat mig igenom hela deras kursutbud vad det gäller freestylen.....så sen är det väl bara att börja om med Luna, för det är ju kul med kurs! ;)
Det är så mycket som är kul och som jag skulle vilja hålla på med, men just nu är mina hundar inte i sin bästa form. Luna har hostat i över en vecka och har fått ta det väldigt lugnt (även om hon förutom hostandet inte verkar så trött direkt). Gina har löpt klart, men är segare än seg alltjämt. Hon verkar liksom matte se fram emot våren och att kunna vara ute mer. Jag har varit mer än glad över helgens regnande. (Det mest effektiva sättet att få bort snömassorna.)

Idag har jag anmält mig till ett lydnadsprov till. Den 28:e mars har vi hittat en tävling i ridhus i Katrineholm. Jag tror att de flesta i vår lilla träningsgrupp ska dit. Det borde ju vara hyfsat varmt till dess. Så nu ska vi göra en lite satsning igen. Det skulle sitta fint med ett första pris nu! Det som inte riktigt sitter på plats är rutan, men vi det borde vi fixa till dess.

Jag har börjat köra rätt mycket med externbelöningar med Gina. Det fungerade inte alls förra året, men nu har det börjat lossna och funkar bra på henne. Vi jobbar också mycket med signalkontroll. Som den första hund hon är så har jag kört alldeles för mycket med hjälper och godisbelöningar och det försöker jag att komma tillrätta med nu.

Imorrn är jag som sagt ledig och David fyller år. Jag ska röva bort honom över dagen - har bokat in oss på ett dagsbesök på Hasseludden. Det ska bli sååååå skönt!!!

1 kommentar:

  1. www.kerstinspudlar.setisdag, 02 mars, 2010

    Grått, grått, ja jag tror att vi alla nu behöver få känna på en nalkande vår. Ni e så duktiga och håller i gång och det vore väl inte omöjligt med ett första pris. Jag hejar på er. Hoppas lilla Luna blir bättre och att du och David får en trevlig upplevelse idag. Det är ni värda. Kul att gå in på din sida och få ta del av vad ni gör, så jag återkommer. Kramar Kerstin o Star

    SvaraRadera