torsdag 12 november 2015

Vilket halvår!

Det är söndagkväll. Jag är superförkyld och har bäddat ner mig under täcket. Har "sprungit på" rätt bra sista tiden. Läser mitt senaste inlägg från juni. Det är snart ett halvår sedan och allt ser helt annorlunda ut nu! 
Vi har jobbat på sen dess och haft både uppgång och fler motgångar. Men i slutet av sommaren började det vända för min och Ginas del i freestylen! I slutet av augusti fick vi vårt första cert! Det kändes heeelt fantastiskt! Så många timmars träning med "min ras" som inte ses som den vanligaste i dessa sammanhang! 

Ytterligare några tävlingar där vi fick ett cert till på en start och igen blev sågade jämns med fotknölarna på en annan. Jag får verkligen jobba med mig själv för att inte åka ned mentalt, vilket jag har lätt för. Vårens onlinekurs i tävlingspsykologi har varit en enorm hjälp. Den har givit mig superbra verktyg att ta till. Men en ovärderlig hjälp har också mina närmsta träningskompisar varit som stått fast med fötterna i myllan bär jag känt mig kränkt och låg och förtvivlad. Då blir det så tydligt att det ändå, fastän jag vill, vill, vill så mycket och anstränger mig blodig ändå kan se att "det bara är en hundtävling"! Det är verkligen en konst att kunna slappna av i en prestation och det är sååå viktigt när man dessutom inte har bara sig själv att tänka på utan även sin kompis! 

Den 24 oktober på vår hemmatävling i Haninge hundhall, fick vi vårt sista cert och Gina blev därmed Svensk freestyle champion! Mentalt kändes det extra bra eftersom jag dessutom var tävlingsledare och brukar känna mig rätt stressad när jag sitter på 2 stolar. Men denna gång klarade jag det och det kändes lätt chockerande när det var klart att vi förutom certet hade vunnit tävlingen och kvalat oss till en finalplats i Agria elite challenge på My dog i början av januari! 
Min fantastiska underbara hund! 


Det har förstås hänt massor av andra saker också, men det får jag ta i ett annat inlägg. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar