lördag 8 maj 2010

Tävling!

Idag har Ann och jag lydnadstävlat i Skogås! Ann i klass 3 och jag i tvåan. Kallt var det! Men regnet slapp vi undan, det började ösa ned när vi var klara. Gina är en väderkänslig hund, men med ordentlig uppvärmning så lyckades vi ändå skrapa ihop poäng till ett tredjepris. Hon satte sig på platsliggningen, men fixade ändå övriga liggande moment idag, min lilla älskling! Sen missade hon av någon anledning inkallningen med ställande som vi fick en 9:a på förra veckan. Lite snopet. Nior och tior på hopp, apportering och fjärr är vi glada för!
Vårt fotgående har avancerat sen förra året. Idag var det acceptabelt, men kanske inte vårt bästa.

Läggande under gång. Av någon outgrundlig anledning fick jag stort avdrag för att jag använde för kraftig röst vid mitt kommando, men, men domarn dömer........å sen rutan som hon ändå fixade idag. Ett trevligt gäng tävlande i min klass var det. Jag gillar när man kan småprata lite och utbyta uppmuntrande ord före och efter. Och vad skulle jag göra utan mina härliga träningskompisar Ann och Kerstin som finns vid sidan när man är nervös! Utan er skulle jag inte tycka att det är så roligt som jag tycker!!!
Nästa tävling är i Nynäs 30:e maj. Då vill jag ha fint väder!!!!

1 kommentar: