fredag 13 mars 2015

Karlstad nästa!

Imorgon åker hela ligan till Karlstad. Gina och jag ska tävla freestyle x 2 på söndag! Med oss i bilen har vi Åsa och Zelda. Jag har tränat både igår och idag och har en ovanligt bra känsla med mig. Får se vad det kan leda till. 😜


I torsdags var jag först på Norborgs lokala kennelklubb  och tränade ute för första gången för i år. Fantastiskt skönt med sol! Körde lite slalom med Tarzan och lydnad med Luna. Sen åkte jag vidare till Haninge och Hundhallen där jag bara körde Gina. Kerstin och jag körde våra program varannan gång och första gången vi körde vårt gick hon helt fantastiskt bra ända fram till där hon ska ta svärdet! Lycka!!!! Så länge som vi jobbat med den allra första biten för att den ska hålla och poff så gör hon den och halva programmet med kraft och energi. Jippie!  Banvandrade innan utan hund och lyckades få den rätta känslan. 

Känner mig helt klart positivt laddad av "min" kurs. Det jobbar på i bakhuvudet med - utöka din comfortzone, tänk utanför boxen. Våga utmana! Det fungerar! Utmaning #5
I det lilla tänker jag två gånger.... Ringde inte och frågade efter vägen till Norsborg när jag kände mig osäker. Körde bara liiite fel, men kom fram nöjd med mig själv! 
Utmaning #6
När jag banvandrar i Haningehallen tänkte jag på nåt nytt sätt. Det flög i mig att jag behöver ta ut rörelserna mer/ våga mer - vilket ger hela programmet mer flyt. Och när vi sen körde - ja det kändes bra i hela kroppen! 
Utmaning #7
Har haft en härlig (NOT) konflikt med vissa galna grannar som tror att de äger gatan som jag behöver parkera på. Brukar bli supersuperarg och svara emot och det tar massor av energi! 
Idag hände det igen, men jag bet mig i tungan och tänkte att nu ska jag inte låta denna idiot förstöra min sinnestämning! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar