fredag 15 januari 2010

My dog och annat hundliv

Förra helgen åkte Ann & Boston och jag, Gina och Luna till Götet för att ställa ut våra hundar. Vad det gäller utställningsresultaten skulle man väl kunnat önska lite annat, men i övrigt hade i en supertrevlig och rolig helg. Vi bodde hos Lena som har Bostons halvsyster, en snygging som har 14 cert och blev SUCH på Stora Stockholm. I helgen blev hon 3:e bästa tik. Lena bjöd på en massa god mat och trevligt umgänge. TACK! Tack också till Molly som skickade över dessa utställningsbilder på mig och Gina och Luna.














I kväll har jag varit i Vendelsö ridhus med
Mirre och Maja och tränat. Det gick riktigt
dåligt. Grrrr. Ibland undrar jag vad vi hålller
på med........
Fotgående har gått bakåt och hon var både framför, bakom och långt ute. Läggandet vägrar hon att göra när det är kallt ute och då undrar jag varför jag nödvändigtvis ska anmäla min lilla hund till ridhustävlingar?!? Hon fryser ju.
Alla övriga moment strulade också, även de som hon brukar göra med glädje, som apporteringen. Men kors i taket så gick rutan helt ok! Drygt två veckor till tävling........
Dessutom är hon på väg in i löp snart och det är ju en annan förklaring till att min hund nu visar upp ett blandat beteende av ömsom total självständighet och ömsom totalt ömhetstörstande.
Men imorgon är det annan dag och på söndag är det träning i Farsta igen.

2 kommentarer:

  1. Finaste utställningshundarna!! ;) Kul med My dog. Nästa år vill jag följa med...

    SvaraRadera
  2. Tjaba
    Inte visste jag att man kan ha hunden läggande vid utställning, hoohoo
    Du skall se att på fredag går det strålande!
    Ses
    Kram från en frusen Mirre o Affe

    SvaraRadera