måndag 11 oktober 2010

2 hundar, 2 förstapris och en mycket stolt matte!!!

Gina älskar att hoppa.

Apportering - en annan favoritgren.

Fotgåendet- njae, inte lika kul, men vad gör man inte för en kycklingstrupe.....

Lilla Luna har inte ärvt morsans talang för apportering. Oj vad vi kämpat med det! Men skam den som ger sig...

I augusti smällde det till! Årets all träning gav resultat och vi nådde äntligen årets mål - att bli uppflyttade till lydnadsklass 2 med Luna och 3 med Gina. För Luna kom det på andra försöket, medan Gina och jag kämpade lite längre. Det är dock inget som gör en så glad som när man äntligen får till det!!! Jag flög på moln en vecka efteråt! Jag som aldrig varit nån tävlingsmänniska förut och inte haft hund förrän för dryga tre år sedan!!!Tänk vad livet kan ändra sig! Jag blir fortfarande väldigt nervös i tävlandet, men det är samtidigt så kul. I sommar har jag också verkligen bestämt mig för att det är kul det ska vara - för det är mitt samarbete med mina hundar som är fokus och inget annat - vi ska först och främst och ha roligt tillsammans när vi tränar och tävlar!
Kerstin har tagit alla bilderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar