lördag 9 oktober 2010

Slutet av sommarn, början av hösten!

Röros slagghögar i skymningen!

Efter middagspaus så tog vi en promenad bland de gamla trähusen.

Luna hade svårt att slita sig från utsiktten.

Det här var hennes utsikt! Renar alldeles vilda!

Paus efter att ha bestigit toppen på ett av fjällen.

På väg uppåt.


Jag vill ju att att den här bloggen dels ska innehålla det mest aktuella, men också fungera lite som en dagbok för mig själv och vad året har innehållit för vår del. Men nu har jag inte alls hunnit med mig. Ska försöka att återkoppla till mitt sista inlägg och kanske hinna ikapp nu när det har blivit en lite lugnare period.

Sista semesterveckan var David och jag och jobbade en knapp vecka i norska fjällen på en fjällgård. Det var härligt och otroligt avkopplande! Hundarna kunde vara rätt mycket fria och springa fritt på fjället. Trodde vi iallafall .......tills vi en dag gjorde en lite längre tur och vips så var Luna borta! VAR är hunden?!?.....Tack och lov har vi en rätt bra inkallning på våra hundar och efter att ha spanat in henne på en fjällkam en bit bort så kom hon tillbaka, men vips en stund senare så......var båda hundarna borta! Det var då vi fattade att vi hade massor av renar runt omkring oss. Dags att koppla!

Efter Norgebesöket drog vi norrut mot mamma för ett andra sommarbesök. På vägen passerade vi Röros i skymningssol och vi upptäckte att det är inte för inte som staden är ett världsarv! Vackert, vackert!

1 kommentar:

  1. www.kerstinspudlar.semåndag, 11 oktober, 2010

    ÅH, VILKA HÄRLIGA BILDER. vILKEN FRANTASTISK SOMMAR NI HAFT. KUL LÄSNING!

    SvaraRadera