torsdag 14 april 2011

Uppmärksamma brudar på freestyleutbildning!

Förra helgen var jag och tjejerna på Freestyleinstruktörskurs. Det var superskoj och givande! Tyvärr glömde jag kameran så det blir bara den här enda bilden som en annan kursdeltagare tog på Gina och Luna.

Vi kursade från fredag kväll till söndag och eftermiddag och hann med massor av hundträning där jag kom loss i några övningar som jag fastnat lite med, samt kom igång med några nya! Sen var det förstås ett stort fokus på hur man lägger upp och har en bra kurs!

Vi fick tänka till en hel del och gick igenom allt från regler, massor av olika rörelser, friskvård och vilka rörelser som passar unga, gamla hundar, fick pröva på att handskas med andra hundar än våra egna och tänka till hur man lägger upp inlärningen kring olika tricks så att alla ska hänga med!
Bra, intensivt och lärorikt.

Nu är tanken att jag ska ha en projektkurs för att få mitt diplom som instruktör. Tror att det kommer att bli framöver sensommaren. Anmäl gärna intresse om någon vill vara med och agera "försökselever" i min första nybörjarkurs i Freestyle!

4 kommentarer:

  1. Va fina tjejerna blev i sina nya halsband! Ser ut att passa perfekt :) Hoppas ni får mycket användning av dom. Mvh / Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej Camilla!
    Jag halsbanden blev jättefina och vi använder dem med glädje varje dag nu! Tusen tack! Kram

    SvaraRadera
  3. Va härligt och roligt ni har och va galet duktiga ni e. Vilken fin bild på töserna. Jag anmäler mig direkt som försökskanin :) med hunden Star Spännande värre.

    SvaraRadera
  4. Kerstin! Du och Star får gärna vara med! Kram Karin

    SvaraRadera