torsdag 2 oktober 2014

Freestyleträning i Stardoghallen

Idag har Åsa och jag varit i Stardoghallen på Ekerö och tränat freestyle. Njuter av mina lediga vardagar numer. Och på Ekerö är det lugnt och skönt och en jättefin hall som Frida Binette hyr ut.
Åsa och jag jobbar ju med ett freestyleprogram för klass 6 +, vilket betyder fler än 4 tassar och 2 ben på plan. Vi har 4 människoben och 8 hundben i vårt program, varav människobenen befinner sig i en hästdräkt. Det är väldigt varmt och lite svårt att se var man går, MEN otroligt roligt!!!
Programmet växer fram alltmer och nu ska vi tävla med det för andra gången om 1,5 vecka i Linköping. Ska bli skoj att se hur det går!

Annars tränar jag intensivt inför Ginas omstart i klass 3 med ommixad musik och ändrad ordning på rörelserna. Det hakar sig på vissa ställen men tror att vi ska få till någon slags helhet till nästa tävling iallafall. Hittills har jag tränat väldigt mycket detaljer och små delar av programmet. Idag bestämde vi att vi skulle köra våra program till musik, men utan hundar för att se hur säkra vi själva är på vad vi ska göra och det visade sig att det inte är det lättaste alla gånger. Det tog något försök innan jag fick till den här filmade och ändå är mina rörelser rätt osäkra och inte helt tajmade. Sen begär man att hunden ska sätta alla trix......
http://youtu.be/DDxMhCLwhdc

Sen tränade jag Tarzans program till musik för först gången och träningen går framåt! Vi har ju några veckor på oss också innan det är dags för hans start. Med honom är det främst 2 saker att tänka på: att få upp hans reaktioner så att han gör vad jag vill precis när jag säger det. Det blir lätt att han fryser och ser sig omkring. Det andra är att komma ifrån de överslagshandlingar som lätt kommer när han inte orkar med. Tid, tid och träning, träning ger trygghet och säkerhet.

http://youtu.be/r5rbxCtfug0

1 kommentar:

  1. Tack för roligt och kreativt träningssällskap, och för transport ...

    SvaraRadera