torsdag 23 oktober 2014

Friskvård och träning igen

Idag har jag varit ledig igen och vi har ägnat oss åt hundaktiviteter. 
Luna har simmat igen på Haninge hundhälsa och alla fick vara med på vibben. Det går framåt med simningen. Även fast hon inte älskar vatten så blir hon alltmer bekväm i bassängen och pinnar på med hennes som vanliga höga intensitet. Jag tycker mig märka att det har en positiv inverkan på hennes "riviga" humör och hon känns lugnare och mer balanserad rent allmänt. 


Efter simmet stack jag iväg och tränade med fokus på de andra två. Som vanligt känns det lite stressigt som det kan kännas inför tävling. Och det är så dumt att man aldrig lär sig. Men det är bara inse att Rom byggdes inte på en dag och inte heller vare sig mina hundtränarkunskaper eller Ginas fokus och Tarzans uthållighet. 

De kändes trötta idag och det beror nog på att vi var och tränade lite agility igår, Tarzan står och glor på mig med sina stora ögon och tycks fråga vad vill du och varför då? 
Gina vägrar göra vissa ack så enkla saker, som idag att sätta sig snabbt och drar iväg för att nosa istället. Hon är en hund som behöver lite "nageln i ögat" ibland. 

Jag är lite ambivalent till det. Hur mycket ska jag driva på- det är ju ändå jag som vill tävla och har inget värde för  henne. Och det ska ju vara roligt för oss båda. 

Ändå är det så fantastiskt att se den utveckling hon gjort sen vi började träna och hon har så mycket vilja och potential om jag bara lyckats förvalta den. 
Ibland känner jag en stor likhet med mitt jobb med barnen som förskollärare. Man kan känna sig så frustrerad emellanåt med vissa barn som testar ALLT. Men när man lyckas hålla sig lugn och förhålla sig på ett bra sätt så kan mirakel hända. Det är häftigt! 
Inlärning är så spännande och det är intresset för det som driver mig mest i min träning.  


Man blir trött av att vibba också. Imorgon blir det total träningsvila. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar