fredag 24 oktober 2014

Nervös.....

Varför blir man nervös? Det är ju så onödigt! Lite olika grader olika gånger, men känslan finns där inför tävling. Hundarna blir ju inte bättre av det. 
Den här gången känner jag mig helt plötsligt VÄLDIGT nervös efter att ha haft nerverna i någorlunda schack de senaste tävlingarna. 
Kanske beror det på att det varit en hel del på mitt nya jobb och jag som är en sån optimist räknar aldrig med det när jag planerar framåt. 
Kanske beror det på att jag skulle vilja att Tarzans och Ginas program skulle sitta bättre än vad jag faktiskt inser att de gör. 
Att visa upp sig själv är alltid en prövning för oss och säkert för många och man vill ju vara till sin fördel.
Men det går ju inte alltid bra och det är SÅ viktigt att inte gå och jämföra sig hela tiden, för framsteg gör vi, även om vi kanske inte är framme vid en Cert kvalité i vårt utförande ännu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar