söndag 7 september 2014

En heldag på Djurgården

Idag var det Tjejmilendag hela dagen. Tarzan fick åka på dagkollo till min kollega vars familj gärna vill låna honom någon dag ibland. Jag tänker att det kan vara bra för honom att komma ifrån flocken ibland eftersom de oftast är tillsammans alla 3 och vare sig han eller Luna har flyttat hemifrån. Tror att det påverkar de. 
Efter avlämning vid Skogskyrkogården tog jag t-banan till Karlaplan och mötte upp med mina fina brorsdöttrar. Deras födelsedagspresent från mig i år var bl.a. en start i lilla Tjejmilen och nu var det dags.
Det var spännande och skoj och de var både duktiga och stolta över sin insats! 
Lite senare var det dags för mig - otränad kvinna, 50 + att starta. Har inte riktigt haft  ork i sommar att träna så det har blivit lite si och så med det. 
På startlinjen ropade de ut att årets äldsta deltagare var 89 år gammal och kan man springa vid den åldern så borde väl jag ta mig runt! 
Och det handlar mycket om dagsform och inställning att orka. På något underligt vis orkade jag ändå springa i stort sett hela vägen och kom i mål bara 5 minuter långsammare än förra året. 
Skön känsla att orka! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar