tisdag 16 september 2014

Vissa dagar är man tröttare än andra.

Slutade 16.30 idag och har bara ett pass kvar till långhelg. Börjar känna av att jag jobbat mycket sista veckorna. Känner också av att det är ett nytt ställe och att jag engagerat mig hårt för att det ska bli bra. Avdelningen jag jobbar på behöver en pedagogisk uppryckning och det är mycket att tänka på och göra praktiskt. 
En av de mycket positiva sakerna på mitt nya jobb är maten. Jag har aldrig ätit så god mat på en förskola som här! Idag var det lax med ljummen potatissallad t.ex. Härligt till skillnad från korv och pastamenyn med ketchup till och vatten som dryck som ofta brukar vara standard på många ställen. 
Här kryddas ofta maten lite spännande också, vilket inte heller är så vanligt, men som dagens barn ofta inte tycker är konstigt alls. 
Det märkliga är att den här förskolan, min nya arbetsplats - Hälsans förskola, så sent som för ett halvår sedan figurerade i tv's Uppdrag Granskning, som företaget där barnen bara fick vatten och bröd och allt var uselt. Inget av detta stämmer! Förutom den goda maten, finns ateljé för barnen, pedagogisk handledning och en superbra chef. 
Tråkigt i det här fallet att media har sådan genomslagskraft så att antalet sökande barn minskade genast efter programmet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar