torsdag 4 september 2014

Ledig dag med lektion

Idag har vi varit hos bästa Frida Binette och fått hjälp med Ginas och mitt klass 3 program i Freestyle. 
Vi debuterade i Kungsör för några veckor sedan och tävlade igen veckan därefter på vår egen tävling på Stockholm Södra. 
Jag visste att vi inte var såpass klara att vi skulle fixa en uppflytt, men ville ändå testa programmet i skarpt läge. Första gången gick en hel del på tok och vi fick våra lägsta poäng någonsin. Andra gången var känslan lite bättre och vi fick betydligt bättre poäng och dessutom en hel del input på hur vi kan förbättra det hela. 
Så jag åkte hem och började med att mixa om musiken lite till en början och idag har vi knåpat och tränat och det känns väldigt bra om vi jobbar på så att det sitter. 
En del handlar om ren hundträning, men som vanligt är jag själv en stor del i det hela för att allt ska sitta. Sååå många små detaljer….hur jag lyfter armen, sätter ned fötterna…..reser mig upp, sätter mig ned  -  som hjälper min fina lilla hund om jag gör det rätt.

Lägger upp filmen här från tävling nr 2 så att jag har något att jämföra med till nästa tävling i Fagersta i oktober till vilken vi lägger krutet nu!

http://youtu.be/DpnP6tqvefU


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar