söndag 28 september 2014

Födelsedag


Idag fyllde jag år. Det var ett tag sedan jag såg ut som på bilden. På den tiden var jag inte ett dugg intresserad av hundar utan det var hästar som gällde. På bilden framför oss är det som var min älsklingshäst,  Kajsa en New Forest. 


Idag gick jag på café och åt tårta med  min mamma. Det är en märklig känsla att gå omkring i sin gamla hemstad och känna igen ansikten som man nödvändigtvis inte känner, men de har funnits där som någon som stod i affären där jag handlade eller en lärare i skolan eller en syster eller bror till ngn man kände litegrann. Det märkliga är att alla har blivit så mycket äldre. Ja så är det förstås bara. Men det blev så tydligt! Och att de som nu är unga, som vi var när jag gick på gatorna i Östersund, de är de som jag hade på dagis som förskollärare i stan. 
Oj, oj. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar